نوجوانان کانون روستایی اندیشه بجنورد در مسابقه کتابخوانی "دختران مسجدی" رقابت می کنند
نوجوانان کانون روستايي انديشه بجنورد در مسابقه کتابخواني "دختران مسجدي" رقابت مي کنند
به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی؛

نوجوانان کانون روستایی اندیشه بجنورد در مسابقه کتابخوانی "دختران مسجدی" رقابت می کنند

دختران نوجوان روستاي قره خانبندي بجنورد به همت کانون روستايي انديشه کتاب "من ميترا نيستم " را مي خوانند و در مسابقه کتابخواني رقابت مي کنند.
شناسه خبر : 52917 تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۲۳:۵۸

«فاطمه ایزانلو»، مدیر کانون "اندیشه" مسجد حضرت محمد رسول الله (ص) روستای قره خانبندی بجنورد به روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی با اشاره به در پیش بودن 24 آبان ماه، و آغاز هفته کتاب و کتابخوانی در این باره گفت: تشکیل حلقه های مطالعه برای کودکان و نوجوانان و نیز بانوان از جمله فعالیت های این کانون  است.

 

وی از برگزاری مسابقه کتابخوانی "دختران مسجدی" خبر داد و گفت: ابتدا همراه  حلقه خوانش کتاب نوجوانان،  مجموعه "من میترا نیستم" زندگینامه  شهید زینب کمایی خوانده می شود و پس از آن نوجوانان سوالات طراحی شده از این کتاب را پاسخ می دهند.

 

ایزانلو همچنین اعلام کرد: به سه نفر از شرکت کنندگان که بیشترین پاسخ های صحیح را ارائه دهند جوایزی اهدا  می شود.

 

وی در توضیح بیشتر گفت: این مسابقه از 24 آبان ماه آغاز و تا پایان هفته کتابخوانی ادامه خواهد داشت.

 

شهید والامقام «زینب کمایی»، در هشتم خردادماه سال ۱۳۴۶ در آبادان و در خانواده‌ای مذهبی متولد شد، ابتدا نامش "میترا" بود، این نام را با علاقه شخصی و به خواسته دل خود به "زینب" تغییر داد و در جریان شکل‌گیری راهپیمایی درخصوص اعتراض به بدحجابی و بی‌حجابی در آخرین نفس‌های سال ۱۳۶۰ و نزدیک به سال نو، به عنوان یکی از سردمداران راهپیمایی حضور داشت و شناسایی شد. چند روز بعد از این جریان، در اولین شب فروردین سال ۱۳۶۱، زینب کمایی در مسیر بازگشت از مسجد به خانه، توسط منافقین ربوده شده و با گره زدن چادرش او را به شهادت رسید. پیکر شهیده کمایی سه روز بعد در نزدیکی منزل ایشان کشف و همزمان با تشیع پیکر ۳۶۰ شهید عملیات فتح‌المبین در اصفهان تشیع و به خاک سپرده شد.

 

پایان/